Csavargok Zenekar Free
A Kontraszt zenekar levette a polcról régi versesköteteit és modern zenei köntösbe öltöztette kedvenc verseit, így megszületett első versmegzenésítés lemezük: a Lennék valakié, melyen úgy hallhatunk hármat a magyar irodalom legszebb versei közül, ahogy ezelőtt még sohasem.
Csavargok Zenekar
1971-ben kezdte pályafutását a Torzonborz együttesben, mely a mai napig működik. 1979-ben került a frissen alapított Hit-Rock együttesbe. Az együttessel két kislemezt készített, majd 1983-ban távozott. 1984-ben A Wastaps zenekarral a margitszigeti Thermál Szállóban vendéglátózott.
1985-ben egy rövid időre a Missió zenekar tagja lett, majd az év végén átigazolt a P. Box jogutódjához, a Metal Companyhoz. Ez a felállás egy kislemezt készített 1986-ban, majd fuzionált Deák Bill Gyulával és így alakult meg a Bill és a Box Company, 1987-ben. 1988-ban a Telegram együtteshez került, mely a Beatrice és a Bikini zenészeiből alakult, és egy nagylemezt készítettek. A zenekar hosszú szünet után ismét aktív. 1991-ben megalapította saját zenekarát, a Mr. Basary Group-ot, mely hagyományos hard-rock zenét játszik, és a mai napig működik. 1993-tól 1997-ig a Kormorán együttes énekese, majd 2000-től 2011-ig. A Kormorán mellett még egy zenekart működtetett, a Grand Funk Retrót. 2011 év elején a Kormoránból kivált énekes- és zenésztársaival megalakította az Örökség együttest.
A zenekar célja a magyarországi és közép-európai, autentikus cigány kultúra gyűjtése, megőrzése, áthagyományozása, színpadra állítása; de ezzel együtt XXI. századi, modern gondolkodású világpolgárokként betekintést nyújtanak a távolabb élő cigányság zenei és tánckultúrájába is. Műsorukon egyaránt szerepelnek szatmári és dunántúli hallgatók, pergetők és táncnóták, vagy erdélyi, szerb és orosz cigány dallamok és táncok; ezt egészíti ki a makedón és keleti hastánc, az indiai és a flamenco koreográfiák.
A 2009 óta működő Bohemian Betyars koncertjeinek közvetlen, ösztönből áradó, életigenlő hangulata felszabadítja a közönséget, az ember zsigereibe hatol és minden lábat táncra bír. Hitelesen képviselik a hazai keserédes létszemléletet, de a zenekart talán az teszi a legkülönlegesebbé, hogy ez az életérzés teljesen autentikusan árad zenéjükből, mivel a kezdeti időkben igazi csavargók módjára, utcazenélve járták be Európát. Mára a hazai és európai klubok és fesztiválok visszatérő vendégei, de turné...ztak már Kínában, Dél-Koreában, Japánban és az Egyesült Államokban. Most azonban másra készülnek, alapvető hatásaik, a magyar népzene, a tradicionális cigányzene és a balkáni, fúvósokban dús folk kimeríthetetlen tárházán keresztül szeretnék bemutatni nem szokványos műsorukat, és újragondolt, áthangszerelt dalaikat. A hatfős zenekar a koncert során kiegészül további fúvósokkal, vonósokkal és a Parno Graszt zenekar tagjaival. A Betyárvilág minden szegletét bejárják - úgy, ahogyan még nem hallhattuk tőlük sem!
1978. áprilisában egy Lajos utcai kocsmában alakult meg a Hobo Blues Band. Ez Hobo elképzelése szerint egy hobbizenekar, amelynek akkori tagjai a következők voltak: Szakács László (dob), Gecse János (basszusgitár), Kőrös József (gitár), Földes László (ének). Nyáron sorra került az első Hobo Blues Band koncert a Lőrinci Ifjúsági Parkban, majd novemberben csatlakozott az együtteshez Póka Egon, akinek inspirációja alapján lépett az együttes a profi vonalba. Tagcsere folyamán csatlakozott: Döme Dezső (dob), Szénich János (gitár), Kőrös József (gitár). Egy évvel a megalakulás után, 1979-ben csatlakozott az addigi állandó vendég, Deák Bill Gyula is. Két évvel rá az együttes egy klubot nyitott az FMH-ban, majd megjelent az első és egyetlen kislemezük. Ebben az évben kezdték forgatni a Kopaszkutya című, Szomjas György által rendezett filmet amelyben Földes az egyik főszereplőt alakítja. Közben megjelent az első albumuk is, Középeurópai Hobo Blues címen.
2009-ben a HBB egyetlen koncertet adott a Pannónia Fesztiválon, volt zenekari tagokkal. Hobo újabb szólólemezt készített, a Circus Hungaricus-t, amelyet a szakma és a közönség is elismeréssel fogadott. A lemezen közreműködő zenészekkel Hobo és Bandája néven turnézik. Az album alapján azonos címmel színdarab is készült. 2010-ben Fonogram Életműdíjat kapott.
Világváros fényei villóznak a színpadon, és világváros fülsiketítő zajai dübörögnek a zenekarban, mikor a függöny felgördül. Csavargók tanyáján él három fiatalember és egy leány. A leány a csavargók parancsára csábos táncot lejt az ablakban és férfiakat csalogat fel az utcáról. Ezeket a férfiakat azután a csavargók kifosztják. Idős gavallér érkezik, pénze azonban nincs, ezért hamarosan kidobják. Ugyanez a sors vár a fiatal diákra, bár őt a leány szívesen látná. A diák kitessékelése után a leány újabb hívogató táncba kezd. Ezeknek a csalogatóknak erotikusan fülledt motívumát minden esetben a klarinét szólaltatja meg. Most megretten a leány, mert az utcáról ijesztő jelenség közeledik: a Mandarin. Pozanok és tuba jellegzetesen végzetszerű kisterc-motívuma jelképezi a Mandarint. Félelmes, szinte nem e világról való jelenség, mozdulatai is különösen merevek, darabosak, ő maga, mintha szobor lenne, szinte csak a szeme él, amellyel a leányt követi. A csavargók parancsára a leány tovább folytatja a csalogatást, bár nagyon fél a különös vendégtől. A Mandarin rettenetes pillantása szinte reátapad, majd a vágy lassan feloldja mozdulatait és kezét kinyújtja a leány felé. Az rémülten menekül, a Mandarin egyre hevesebb hajszával üldözi, míg eléri. A csavargók, akik eddig rejtekhelyükről figyelték az eseményeket, most közbelépnek. Elragadják a Mandarin ékszereit, őt megfojtják. A vágy azonban erősebb a halálnál: a Mandarin nem hal meg, hanem tovább hívja magához a leányt. A csavargók ekkor tőrrel szúrják le, de az acél is tehetetlen a szerelem erejével szemben. Végül felakasztják a Mandarint, aki mindnyájuk megrökönyödésére ekkor is feltámad. Csak akkor tud megválni az élettől, mikor a leány végre karjába zárja. 041b061a72